Ai mai facut RCA la noi?  
 
 
 
  Te sunam noi!  
 
 

Evita sa platesti amenda de 1000 RON. Te anuntam GRATUIT cand iti expira polita RCA.



Centre
dauna

Stiri despre ASIGURARI RCA | CELE MAI IEFTINE ASIGURARI RCA
Polita RCA s-ar putea muta de pe masina pe sofer
Duminică, 02 Iunie 2013 17:38

In prezent raspunderea de pe polita RCA este pe automobil. Societatile de asigurare din Romania vor sa modifice legea prinvind asigurarile de raspundere civila auto astfel incat raspunderea sa treaca pe sofer.

In Romania avem inmatriculate 48.000.000 de autoturisme in timp ce soferi sunt peste 6.000.000. Asadar, aceasta modificare ar duce la o marire a numarului de clienti ai politelor RCA. De asemenea, aceasta ar rezolva si problema romanilor care provoaca accidente in strainatate cu masini inmatriculare si asigurate in Romania.

In ultima perioada s-a semnalat o crestere foarte mare a accidentelor provocate de romanii de peste granita, rezidenti in alte tari, acestea ducand la o crestere a platilor pentru accidentele soldate cu vatamari corporale si decese.

Pe de alta parte, soferii sunt nemultumiti pentru ca aceasta lege ar conduce la o crestere semnificativa a costurilor intrucat, daca intr-o familie sunt doi soferi pe aceeasi masina, asta ar insemna ca acestia vor avea nevoie de doua polite RCA valabile.

 
Asiguratii ar putea urmari lucrarile de reparatie ale autovehiculelor in service
Sâmbătă, 25 Mai 2013 16:40

Asiguratii care au incheiat polite cu Allianz Tiriac pot de acum sa foloseasca un sistem online de notificare pentru asigurarile de locuinta si cele auto.

Acest sistem este unic pe piata din Romania pentru moment. El permite asiguratilor sa faca o programare de constatare a daunelor fie pentru masina fie pentru locuinta, micsorand astfel timpul de asteptare in mod semnificativ si totodata crescand eficienta serviciilor.

Camera Deputatilor a adoptat un proiect ce presupune ca proprietarii masinilor sa poata urmari lucrarile de reparatie ale masinilor in service. De asemenea, ei au posibilitatea de a depune reclamatii la RAR in cazul in care sunt nemultumiti de calitatea lucrarii. Daca service-ul la care a fost efectuata reparatia nu ii acorda clientului aceasta posibilitate, el are dreptul de a nu semna receptia lucrarii.

In cazul in care RAR primeste 5 reclamatii referitoare la calitatea serviciilor unei unitati, acesta poate efectua un control la service-ul respectiv, control in urma caruia li se poate chiar ridica autorizatia de functionare. Autoritatile considera ca riscurile mai mari ale service-urilor vor determina o crestere a calitatii serviciilor oferite.

 
CUM ALEGEM ASIGURAREA DE LOCUINTA?
Marţi, 21 Mai 2013 13:23

De la adoptarea legii privind obligatia de a ne asigura locuintele, acest tip de polita a revenit in atentia noastra. Insa statul ne impune sa asiguram doar 3 riscuri majore: inundatii, alunecari de teren si cutremure. Dar acestea sunt doar o parte dintre riscurile pe care le poate asigura o polita completa.

La baza sunt 4 categorii de riscuri fara de care nu ar trebui sa emitem o polita. Aceasta trebuie sa acopere riscurile cladirii din care face parte locuinta, apoi bunurile din locuinta (risc pe care asigurarea obligatorie nu il acopera), accidente suferite de membrii familiei in incinta locuintei si raspunderea civila fata de terti (risc care nu este acoperit in asigurarea obligarie de catre toti asiguratorii), cum ar fi eventuale pagube provocate vecinilor.

Un criteriu important de alegere a politei de locuinta il constituie si compania care o emite. Contractul de asigurare trebuie citit cu atentie, neomitand clauzele speciale.

Inundatiile se pot produce in orice zona din Romania. In ultimii ani inundatiile s-au concentrat in Banat, Dobrogea, Olt, Siret, Somes, Prut si Barlad. Reducerea riscului de inundatii ar presupune investitii prea mari iar statul roman nu dispune de ele. Asadar, singura acoperire pe care o avem la indemana ramane asigurarea obligatorie impotriva dezastrelor, costul ei fiind relativ redus(10-20 euro/an).
In privinta cutremurelor, Romania se situeaza pe locul 3 in Europa. In ansamblu, in ceea ce priveste riscurile catastrofale, tara noastra se afla pe primul loc in Europa.

 
CSA, CNVM si CSSPP s-au desfiintat. ASF preia supravegherea lor
Vineri, 03 Mai 2013 21:09

Pe data de 30.04.2013, Autoritatea de Supraveghere Financiara a preluat oficial supravegherea pietelor de capital, de asigurari si de pensii private, piete estimate la 10-15 000 000 euro de la CSA, CNVM si CSSPP in urma desfiintarii acestora.

Formarea acestei organizatii a fost unul dintre cele mai importante subiecte politice de la inceputul acestui an. Cu toate acestea, inca nu a fost emis niciun document  in care sa se detalieze procesul de integrare a activitatii CSA, CSSPP si CNVM, stabilizarea acesteia ramanand o provocare pentru institutie.

Comisia CSA, care va fi supravegheata de ASF acopera 10 milioane de clienti in asigurari.

Iinfiintarea noii autoritati a fost necesara datorita tendintei de adaptare la normele europene.  Este un proiect sustinut de Guvern si se afla in relatii directe cu Parlamentul si Banca Centrala Europeana.

Autoritatea de Supraveghere Financiara s-a infiintat in baza Legii pentru aprobarea OuG nr. 93/2012, ca autoritate administrativa autonoma cu personalitate juridica, independenta, autofinantata care isi va exercita atributiile prin preluarea tuturor functiilor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (CNVM) si Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).


Conducerea executiva a ASF este formata din:

Dan Radu RUSANU - Presedinte;
Daniel DAIANU - Prim-vicepresedinte;
Mircea URSACHE - Vicepresedinte si sef al CNVM;
Daniel TUDOR - Vicepresedinte si sef al CSA;
Ion GIURESCU - Vicepresedinte si sef al CSSPP

 
De ce sa incheiem polita RCA
Luni, 15 Aprilie 2013 14:04

Proprietarii de vehicule care nu incheie asigurarea obligatorie RCA sau nu o mentin in valabilitate in mod continuu, prin plata acesteia, savarsesc o contraventie.

Aceasta se constata de catre Politie si se sanctioneaza cu amenda de la 1000 la 2000 lei, retinerea talonului si a placutelor de inmatriculare pana la prezentarea dovezii de plata a asigurarii.

De asemenea, lipsa asigurarii poate fi constatata si prin compararea parcului de vehicule inmatriculate pe teritoriul tarii cu baza de date privind asigurarile RCA valabile (CEDAM) de catre DRPCIV. In acest caz vi se va aduce la cunostinta calitatea de neasigurat printr-o instiintare din partea Politiei Rutiere. In aceasta situatie trebuie sa prezentati dovada incheierii asigurarii RCA. In caz contrar, inmatricularea vehiculului pe care il detineti poate fi suspendata din oficiu.

De asemenea, daca provocati un accident si nu sunteti asigurat, persoana prejudiciata este indreptatita sa va solicite despagubiri fie direct dvs. fie apeland la Fondul de Protectie a Victimelor Strazii.

Luand in considerare toate cele de mai sus, riscul de a circula fara a avea o asigurare RCA valabila este enorm.

 
Cum functioneaza sistemul Bonus/Malus
Marţi, 09 Aprilie 2013 11:37

Sistemul bonus/malus se aplica tuturor politelor RCA incheiate inca din ianuarie 2010. Societatile au obligatia de a aplica acest sistem care duce la reducerea sau majorarea primei de asigurare, in functie de istoricul asiguratului persoana fizica in perioada data.

Avand in vedere ca normele CSA prevad 14 clase de bonus inseamna ca cea mai mare clasa poate fi atinsa dupa 7 ani daca asiguratul nu a produs daune care sa fie despagubite prin polita RCA. In acest caz, bonusul acordat poate ajunge la 50%.

Pe de alta parte, daca asiguratul produce evenimente pentru care a fost despagubita cel putin o dauna prin polita RCA detinuta, se aplica malus indiferent de conducatorul vehiculului la data producerii evenimentului, indiferent de modul de constatare a accidentului(amiabil sau de catre politie).

Clasa de malus inseamna majorarea primei de asigurare si se aplica in functie de numarul de daune produse si despagubite de asigurator si poate ajunge la maxim 200%.

In cazul in care un asigurat detine mai multe vehicule, sistemul bonus/malus se aplica diferit pentru fiecare dintre ele. In cazul instrainarii sau radierii vehiculului asigurat, noua clasa de bonus/malus pentru vehiculul nou se va face pornind de la clasa  de care asiguratul a beneficiat anterior.

Sistemul bonus/malus este reglementat de CSA prin normele cu privire la asigurarea obligatorie RCA, care sunt modificate si completate periodic.

 
Pasii de urmat în caz de accident
Duminică, 31 Martie 2013 17:30

Primul pas in caz de accident este sa mergeti cu vinovatul la compania de asigurari, completati declaratii, faceti copii dupa acte, se deschide un dosar de dauna, se fac poze, vi se emite nota de constatare si autorizatia de reparatie.

De aici mergeti la service (va interesati ce serviceuri colaboreaza cu compania de asigurari), semnati contractul de reparatii; acolo se constata avariile, se repara masina si se emite factura. Dumneavoastra trebuie apoi sa mergeti cu factura de reparatii la asigurator pentru acceptul de plata, daca este cazul.

Daca dosarul este complet, inspectorul il da catre plata. Acesta urmeaza sa treaca prin departamentul juridic, contabilitate, aprobarea inspectorului coordonator, etc. Dupa aprobare dosarul ajunge la departamentul plati, unde va fi platit cand ii vine randul.

Din acest moment problema e aproape rezolvata. E posibil, insa, ca firma de asigurari sa nu plateasca intreaga suma si atunci service-ul il contacteaza pe client pentru diferenta.

De asemenea, mai pot aparea probleme si in privinta recuperarii sumei de bani de la asigurator. In acest caz trebuie sa dati in judecata compania de asigurari. Daca aceasta nu va despagubeste, cel care va suporta dauna produsa va fi insusi vinovatul.

Exista cazuri in care serviceul retine masina pana la plata facturii de reparatie.

 
Obligatiile asiguratorilor fata de asigurati
Miercuri, 27 Martie 2013 12:12

Multi conducatori auto se intreaba ce e de facut in caz de accident, ce drepturi si ce obligatii au. De exemplu, in cazul in care doi participanţi la trafic circulă în acelaşi sens de mers iar cel din fata intenţionează să vireze stânga pe un drum lăturalnic timp in care cel din spate se angajează în depăşirea acestuia şi se lovesc. Acesta este un caz de culpa comună.

Alt caz, atunci când amândoi circulă în acelaşi sens de mers în afară localităţii, unde drumul este marcat cu linie discontinua (deci este permisă depăşirea); şoferul din spate se angajează regulamentar în depăşirea autovehiculului din faţa sa, dar în acest moment, cel depăşit intra şi el în depăşirea altui autovehicul acroşând prima masina. Şi în acest caz se stabileaste culpa comună atat de catre poliţie cât şi de catre asigurator.

Pentru a primi despagubirea din partea asiguratorului trebuie ca ambii conducători să meargă la societatea de asigurare RCA a celuilalt unde va fi despăgubit cu jumătate din contravaloarea reparaţiei. Adica fiecare primeşte ca despagubire jumătate din bani de la asigurarea celuilalt. Aveti dreptul sa acctionati in instanta asiguratorul dupa ce societatea v-a înştiinţat în scris că nu vă plăteşte dosarul, dar mai întâi este necesară efectuarea unei proceduri de conciliere directa, fiind vorba de un raport juridic comercial.

Atât vinovatul cât şi păgubitul trebuie să anunţe în 48 de ore asiguratorul în cazul în care s-au înţeles pe cale amiabilă; numai aşa asiguratorul va emite autorizaţie de reparaţie, pe baza căreia service-ul poate începe reparaţia. Atentie! Service-ul are dreptul să va tina maşina pe motiv că n-au primit acceptul de plată de la asigurator pe baza contractului de reparaţie încheiat între dumneavoastră şi service.

Faptul că service-ul vă da inapoi maşina pe baza acceptului de plată înseamnă că acceptul le oferă garantia că dosarul de dăuna este în regulă şi că factura de reparatie a ajuns la asigurator. Dacă societatea care asigura vinovatul nu vă despăgubeşte conform pagubelor produse aveti dreptul să actionati in instanta proprietarul vinovat pentru diferenta.

 
Asiguratorii vor fi penalizati daca intarzie plata despagubirilor
Duminică, 17 Martie 2013 15:09

Companiile de asigurari care nu isi indeplinesc obligatiile care decurg din politele RCA sau si le indeplinesc defectuos vor plati, pentru fiecare zi de intarziere, penalizari de 0,2% din valoarea despagubirii.

Decizia Consiliului CSA de modificare a reglementarilor cu privire la asigurarile RCA a fost datorata volumului de sesizari si reclamatii legate de plata despagubirilor pe segmentul asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto.

Conform CSA, asiguratorul RCA este obligat la plata despagubirii daca, in termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii daunei, nu a notificat pagubitului  respingerea pretentiilor de despagubire, precum si motivele respingerii. Totodata, termenul in care asiguratorul are obligatia de a comunica asiguratului/pagubitului intentia de a desfasura investigatii a fost redus de la 10 zile la 5 zile lucratoare.
In cazul daunelor pentru care valoarea reparatiilor depaseste valoarea vehiculului avariat, asiguratorul are obligatia de a comunica pagubitului, in termen de 10 zile de la data avizarii daunei, valoarea maxima a despagubirii ce poate fi acordata.

 
CINE TE DESPAGUBESTE IN CAZ DE CALAMITATE
Luni, 11 Martie 2013 20:19

Piaţa de asigurări este strans legată de reasigurare. Aşa ar trebui să funcţioneze lucrurile în piaţa locală. Cu atât mai mult cu cât România este una dintre ţările cu o expunere majoră la riscurile de catastrofe naturale, cum ar fi cutremurul sau inundaţiile. Reasigurarea reprezintă, în esenţă, plasa de protecţie a asigurătorului. Cu alte cuvinte, oferă acestuia acoperire pentru riscurile pe care le-a preluat de la clienţi. Nivelul minim obligatoriu este de de 30%-40% prime cedate în reasigurare.

La noi, liderul pieţei asigurărilor de incendiu şi alte calamităţi naturale, Astra Asigurări, abia ajunge la 7%. Cel mai puţin reasigurate sunt tocmai firmele abonate la contracte cu statul. Asigurătorii sunt, prin natura businessului lor, vânzători de promisiuni. În schimbul banilor plătiţi de clienţi, ei preiau anumite riscuri la care sunt expuşi aceştia, promiţând că le vor acorda despăgubiri in cazul in care vor fi afectaţi de producerea unui eveniment acoperit prin contractul de asigurare.

Pentru client, gradul de reasigurare al companiei căreia i-a încredinţat un risc este cea mai importantă garanţie că îşi va primi banii, în situaţia în care acel risc se produce. Pentru asigurător, reasigurarea reprezintă singura garanţie că nu va ieşi din piaţă, în cazul producerii unor pagube ce îi depăşesc puterea de acoperire financiară. Riscul devine, astfel, „un activ” costisitor pentru asigurător, dacă se realizează o acoperire corectă şi adecvată prin reasigurare.

 
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 6 Următor > Sfârşit >>

Pagina 2 din 6
RCA IEFTIN Allianz Tiriac RCA IEFTIN Ardaf RCA IEFTIN Astra RCA IEFTIN BCR RCA IEFTIN Carpatica RCA IEFTIN Euroins RCA IEFTIN Generali RCA IEFTIN Grupama RCA IEFTIN Uniqua RCA IEFTIN Omniasig RCA IEFTIN Asirom

rca-asigurat.ro - Aici calculezi cel mai ieftin RCA iar noi il livram direct acasa, la serviciu sau oriunde te afli absolut gratuit in doar cateva ore de cand ai comandat online polita RCA ieftin.

Plus Asigurari Online este inregistrata ca operator de date cu caracter personal la ANSPDCP sub nr:
0016920. Persoana utilizator al site-ului, furnizor al datelor personale se bucura de toate prevederile legii 677/2001 cu privire la protectia si prelucrarea datelor cu caracter personal asa cum este prevazut la art. 4 din     Termenii si conditiile de utilizare a site-ului. RCA-Asigurat este un serviciu oferit de Plus Asigurari Online, inregistrata si autorizata de "CSA" sub nr RAJ-372762.

Calculator RCA prin RHEASOFT.RO | CSA-ISC | ANPC | Motorizat de PSCBCD.

Valid XHTML 1.0 TransitionalRCA Asigurat FacebookRCA Asigurat Google +RCA Asigurat Google +RCA Asigurat Google +

RCA Ieftin 2016 |